Język:

 Polecamy

PREMIERA KSIĄŻKI

Jonah Berger, "Nieświadome wybory"
Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie

O tym, że inni ludzie oddziałują na podejmowane przez nas decyzje, nie trzeba nikogo przekonywać. Kiedy jednak przychodzi do analizy konkretnych przypadków z naszego życia, znacznie trudniej przyznać się do ograniczonej autonomii dokonywanych wyborów. Książka Jonaha Bergera pomaga lepiej zrozumieć kluczowe mechanizmy, poprzez który wpływ społeczny manifestuje się w codziennym życiu prywatnym i zawodowym (w tym m.in. mechanizm mimikry, imitacji czy też kierowania się opiniami innych). Ich poznanie gwarantuje zaś podniesienie jakości procesów decyzyjnych.

więcej >

Premiera książki

Joanna Heidtman, Piotr Piasecki, "Sensotwórczość"
7 sposobów tworzenia 

Jak piszą we wstępie autorzy, „sensotwórczość to idea nadawania sensu działaniu – zarówno jednostkowemu, jak i podejmowanemu przez całe organizacje”. Uświadomienie sobie sensu pracy jest niezbędne, by utrzymać zaangażowanie współczesnych pracowników. Przez pryzmat „sensotwórczości” autorzy, motywując czytelnika do odwoływania się do jego własnych doświadczeń, omawiają siedem kluczowych aspektów działalności organizacji: innowacyjność, zarządzanie różnorodnością, uczenie się organizacji, przywództwo, budowanie więzi z pracowniami oraz pracę zespołową.

więcej >

Premiera książki

Steve Case, "Trzecia fala"
Wizja gospodarki przyszłości

Odwołując się do swojego kilkudziesięcioletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Steve Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Nadchodzi trzecia fala internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości. "Trzecia fala" to częściowo pamiętnik, częściowo manifest, a częściowo instrukcja na przyszłość, to ważna lektura dla każdego, kto chce przetrwać – i rozwijać się – w tej szybko zmieniającej się epoce cyfrowej.

więcej >

Premiera książki

Adam Dębowski, Grzegorz Skibiński, "60 sekund dziennie, by zarządzać lepiej"

3-miesięczny program rozwoju lidera, zespołu i firmy

Lider, menedżer, przedsiębiorca chce zawsze dwóch rzeczy: większych efektów (pieniędzy, sprzedaży, osiągnięć) oraz świętego spokoju (aby mógł zająć się tym,co lubi, a nie głupstwami i bezsensownymi sprawami). Kluczową kompetencją jest podejmowanie decyzji. Im jesteś wyżej w strukturze firmy lub im bardziej twoja firma się rozwija, tym mniej zajmujesz się sprawami operacyjnymi, a coraz bardziej podejmowaniem decyzji. Najlepiej jeśli każda decyzja zajmowałaby 60 sekund: 30 sekund poznajesz sytuację, 29 sekund analizujesz, w ciągu jednej sekundy podejmujesz decyzję. Aby to było możliwe, wszystkie inne procesy, systemy, strategie muszą działać sprawnie, a ludzie muszą być świadomi, kompetentni.

więcej >

Premiera książki

Karol Wojciechowski, "Johna F. Kennedy’ego idealizm bez złudzeń"
Pierwsza praca poświęcona w całości myśli polityczno-prawnej Johna F. Kennedy’ego
John F. Kennedy (1917–1963) jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon XX wieku. Trwale zapisał się zarówno w historii USA, jak i świata, mimo że jego prezydentura trwała niecałe trzy lata. W przeprowadzonej wśród Amerykanów w 2013 roku przez Instytut Gallupa ankiecie na temat prezydentów USA z ostatnich 60 lat zdecydowanie najwyżej oceniono Johna F. Kennedy’ego. 

więcej >

Premiera książki

Sławomir Jarmuż, Mirosław Tarasiewicz "Alfabet mitów menedżerskich"
O pułapkach bezrefleksyjnego działania
Menedżerowie, specjaliści, trenerzy, konsultanci często opierają swoje działania na osobistym doświadczeniu czy intuicji. Takie podejście nie zawsze się sprawdza, stwarza ryzyko zbędnych nieporozumień lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wprowadzić skuteczne praktyki biznesowe? Autorzy obalają nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania spotykane w świecie zarządzania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania.

więcej >

Premiera książki

Marek Staniszewski "...tak na marginesie strategii"
Z peryferii marketingu
Marek Staniszewski, autor Harvard Business Review Polska, który od lat zajmuje się strategią w marketingu, pisze o tym, co znajduje się na peryferiach dziedziny - roli nowych technologii w świecie marek, emocjach w relacjach z klientami, antagonizmach między działami sprzedaży i marketingiem, czy storytellingu. W kilkunastu esejach znajdziemy rozważania stratega, który ma ogromne doświadczenie w branży, dzięki czemu krytycznie odnosi się do marketingowych truizmów, a jednocześnie śmiało sięga po inspiracje różnych dziedzin - filozofii czy fizyki.  

więcej >

Premiera książki

Maciej Tesławski "Konsument wierny jak pies"
Sztuka budowania relacji z klientem
Maciej Tesławski wraz z zaprzyjaźnionymi marketerami  w wielogłosowej opowieści tłumaczy podstawy budowania relacji z klientem. Relacji nie byle jakiej, bo opartej na lojalności wobec marki. Aspekt ten często bywa traktowany bardzo instrumentalnie i zasadza się na swego rodzaju "przekupstwie" - z książki dowiemy się jak uniknąć tej pułapki i sięgnąć głębiej, by więź z naszym konsumentem była trwała. 

więcej >

Premiera książki

Igor Gałązkiewicz "Art branding"
Zarządzanie Big Data
"Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu budowania strategii tożsamości marki, nigdy do tej pory nie determinowała tak dalece wizerunku" - zauważa we wstępie do książki Igor Gałązkiewicz. Prezentuje w niej szeroki przegląd ciekawych przykładów wielowymiarowych związków między sztuką a marketingiem, w tym m.in. roli artysty w budowaniu wizerunku marek, korporacyjnych kolekcji, programów stypendialnych czy też strategii komunikacyjnych wykorzystujących sztukę. Dodatkowym wątkiem jest omówienie tematyki zarządzanie marką przez instytucje kultury. 

więcej >

Premiera książki

Mateusz Grzesiak "Psychologia zmiany"
Najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
Najnowsza książka Mateusza Grzesiaka „Psychologia zmiany” to kompendium wiedzy, przydatne nie tylko ludziom poszukujący rozwoju osobistego, ale także tym, którzy w przyszłości chcą także pomagać innym.  Lata pracy i doświadczenie tego międzynarodowego nauczyciela pomogły w opracowaniu metody opierającej się na holistycznym podejściu – postrzeganiu człowieka jako całości i stworzeniu modelu psychologii interdyscyplinarnej. 

więcej >

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, ze zgadzasz się na ich użycie Polityka prywatności