Język:

 Polecamy

PREMIERA KSIĄŻKI

Jon Gordon "Potęga pozytywnego przywództwa"
Inspiracja zamiast przymusu

Tytułowe „pozytywne przywództwo” może odstraszyć co bardziej sceptycznie nastawionego czytelnika. Jon Gordon nie jest jednak hochsztaplerem prawiącym o potędze podświadomości, lecz szeroko uznanym mówcą zapraszanym przez największe firmy świata. W swojej książce przedstawia „pozytywność” nie jako wrodzoną cechę, lecz jako zestaw umiejętności wymagający stałego doskonalenia. Jak bowiem pisze autor: „(…) musisz mieć świadomość, że negatywność istnieje i nie można jej po prostu ignorować.” Silną zaletą książki jest klarowny, a przy tym porywający styl Gordona.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Brendon Burchard "Skuteczne nawyki"
Jak to robią ludzie sukcesu?

Brendon Burchard jest znanym trenerem osobistym i autorem książek zdobywających szczyty list bestsellerów. Jego kolejna pozycja poświęcona jest tytułowym nawykom skuteczności. W przeciwieństwie do popularnego ostatnio podejścia life hack’ów wskazówki przedstawiane przez Burcharda dotyczą szerokich obszarów naszego życia, a horyzont rozwoju umiejscowiony jest dużo dalej. Każdy z sześciu nawyków-rozdziałów otwiera prezentacja informacji podstawowych, a uzupełnia zestaw praktyk. Aby ułatwić przyswojenie porad, autor chętnie korzysta z zabiegu fabularyzacji przekazywanej wiedzy.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Inga Bielińska, Zofia Jakubczyńska "Model StoryBrand"
Zarządzanie poprzez rozmowę

Największym testem dla każdego podręcznika z zakresu zarządzania jest to, na ile zawarte w nim wskazówki teoretyczne dają się przełożyć na praktykę. Książka Jeden na jeden stara się odpowiedzieć na to wyzwanie poprzez maksymalne odwołanie się do rzeczywistości zarządzania. Dzieje się tak poprzez wykorzystanie w niej nie tylko wiedzy teoretycznej, lecz także rzeczywistych rozmów z polskimi liderami. Dodatkowym elementem zwiększającym praktyczny walor książki są zawarte w niej ćwiczenia, wspierające aktywny odbiór lektury.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Donald Miller "Model StoryBrand"
Pokonać szum informacyjny

„Muzyka (…) to hałas, który został podporządkowany regułom, co sprawia, że nasz mózg otrzymuje bodźce uaktywniające inne jego obszary”. Owe reguły, które porządkują muzykę marketingu, prezentuje w swojej bestsellerowej książce Donald Miller. Jest ich siedem, i według autora stanowią uniwersalne elementy niemal każdej udanej opowieści, także tej dotyczącej produktu czy usługi. Oczywiście autor nie ogranicza się do ich wymienienia. Omawia on także popularne błędy popełniane w tym procesie.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Mike Michalowicz "Po pierwsze: ZYSK"
Księgowość postawiona na głowie

Zgodnie ze słynnym prawem Parkinsona praca rozszerza się tak, aby wypełnić czas dostępny na jej ukończenie. Zainspirowany tą obserwacją Mike Michalowicz postanowił zastosować ją do obszaru… finansów i księgowości. Główną ideą książki jest przekonanie do zerwania z tradycyjnym myśleniem o księgowości i odwrócenie relacji w trójkącie przychody-zysk-koszty. Wykorzystując osiągnięcia ekonomii behawioralnej, Michalowicz przekonuje do postawienia na pierwszym miejscu zysku (w modelu zysk-przychody = koszty), zamiast traktować go jako to „co zostaje” po odliczeniu kosztów.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Jim Collins "Od celu do wyniku"
Kluczowy etap

Swoją kolejną książkę Jim Collins poświęcił mechanizmom przekładania ambitnych celów liderów na konkretne działania, a przede wszystkim wyniki. Swoje obserwacje i rekomendacje w tym zakresie skonceptualizował jako „mechanizmy katalityczne”, będące „kluczowym ogniwem pomiędzy celem a rezultatem”. Różnią się one w zależności od specyfiki firmy. Zarazem łączy je 5 charakterystycznych cech, w tym nieprzewidywalność przynoszonych rezultatów, podział władzy czy też strategiczny horyzont działania. Oprócz nowych treści, w książce znajdziemy odwołania do poprzednich koncepcji klasyka literatury biznesowej.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

W. Chan Kim, Renée Mauborgne "Strategia błękitnego oceanu. Początek"
Co było przed błękitnym oceanem?

Jeśli któryś z liderów po przeczytaniu Strategii błękitnego oceanu i Przemiany błękitnego oceanu będzie chciał pogłębić wiedzę na temat dorobku dwójki autorów, powinien sięgnąć do kolejnej pozycji – Strategia błękitnego oceanu. Początek. Znajdzie w niej bowiem zestaw wcześniejszych artykułów Kim i Maubergne stanowiących podstawę ich słynnej teorię tworzenia nowych rynków zbytu. Ich lektura pozwala lepiej zrozumieć nie tylko promowaną strategię, lecz także ewolucję i ścieżkę dochodzenia do niej.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

W. Chan Kim, Renée Mauborgne "Przemiana błękitnego oceanu"
Kurs na błękitne wody

W swojej przełomowej Strategii błękitnego oceanu Kim i Mauborgne przedstawili nową perspektywę znajdywania rynków zbytu, dużo mniej uwagi poświęcając konkretnym narzędziom wpłynięcia na błękitne wody. Prezentowana książka została pomyślana jako uzupełnienie tych braków. Co ważne, pracując nad praktycznymi aspektami głoszonej filozofii biznesowej, autorzy sięgnęli po autentyczne przypadki prób tworzenia błękitnych oceanów. Opierając się na ich analizie, prezentują proces krok po kroku, a także szereg użytecznych instrumentów do pokonywania kolejnych szczebli.

więcej >

Premiera książki

Clayton Christensen i in. "Nie licz na szczęście!"
Zmień perspektywę!

Calyton Christensen, autor pojęcia disruptive innovation , – uznanego „The Economist ” za najbardziej wpływowy termin literatury biznesowej XXI w . , wraz ze swoimi współpracownikami zaproponował „teorię zadań” – będącą odpowiedzią na fundamentalne pytanie, jak stworzyć produkt, za który klienci będą skłonni zapłacić . Kluczem do sukcesu jest tutaj przyjęcie perspektywy pozwalającej dostrzec potrzeby i wyzwania, przed którymi stoją konsumenci i przedstawienie im najlepszego rozwiązania. W takim ujęciu przedsiębiorca jest „wynajmowany” przez klienta do rozwiązania konkretnego problemu .

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Timothy Ferriss "Narzędzia tytanów"
Coś z zupełnie innej beczki

Ze swoim charakterystycznym skąpanym w optymizmie i ociekającym testosteronem stylem Tim Friss jest jednym z tych autorów, których można kochać albo nienawidzić. Poprzedni bestseller Frissa „4-dniowy tydzień pracy” i jego dwie kolejne części przysporzyły mu rzesze oddanych fanów, szczególnie w kręgach startupowych. Na ponad 700 stronach „Narzędzi tytanów” znajdziemy niezliczoną ilość wskazówek, strategii i life hacków, które możemy dobierać do swoich potrzeb na zasadzie szwedzkiego stołu. Friss zebrał je zaś od ludzi sukcesu z różnych branż, od biznesu przez naukę, sport po show biznes.

więcej >

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, ze zgadzasz się na ich użycie Polityka prywatności