Język:

Polecamy

PREMIERA KSIĄŻKI

Mike Michalowicz "Po pierwsze: ZYSK"
Księgowość postawiona na głowie

Zgodnie ze słynnym prawem Parkinsona praca rozszerza się tak, aby wypełnić czas dostępny na jej ukończenie. Zainspirowany tą obserwacją Mike Michalowicz postanowił zastosować ją do obszaru… finansów i księgowości. Główną ideą książki jest przekonanie do zerwania z tradycyjnym myśleniem o księgowości i odwrócenie relacji w trójkącie przychody-zysk-koszty. Wykorzystując osiągnięcia ekonomii behawioralnej, Michalowicz przekonuje do postawienia na pierwszym miejscu zysku (w modelu zysk-przychody = koszty), zamiast traktować go jako to „co zostaje” po odliczeniu kosztów.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Jim Collins "Od celu do wyniku"
Kluczowy etap

Swoją kolejną książkę Jim Collins poświęcił mechanizmom przekładania ambitnych celów liderów na konkretne działania, a przede wszystkim wyniki. Swoje obserwacje i rekomendacje w tym zakresie skonceptualizował jako „mechanizmy katalityczne”, będące „kluczowym ogniwem pomiędzy celem a rezultatem”. Różnią się one w zależności od specyfiki firmy. Zarazem łączy je 5 charakterystycznych cech, w tym nieprzewidywalność przynoszonych rezultatów, podział władzy czy też strategiczny horyzont działania. Oprócz nowych treści, w książce znajdziemy odwołania do poprzednich koncepcji klasyka literatury biznesowej.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

W. Chan Kim, Renée Mauborgne "Strategia błękitnego oceanu. Początek"
Co było przed błękitnym oceanem?

Jeśli któryś z liderów po przeczytaniu Strategii błękitnego oceanu i Przemiany błękitnego oceanu będzie chciał pogłębić wiedzę na temat dorobku dwójki autorów, powinien sięgnąć do kolejnej pozycji – Strategia błękitnego oceanu. Początek. Znajdzie w niej bowiem zestaw wcześniejszych artykułów Kim i Maubergne stanowiących podstawę ich słynnej teorię tworzenia nowych rynków zbytu. Ich lektura pozwala lepiej zrozumieć nie tylko promowaną strategię, lecz także ewolucję i ścieżkę dochodzenia do niej.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

W. Chan Kim, Renée Mauborgne "Przemiana błękitnego oceanu"
Kurs na błękitne wody

W swojej przełomowej Strategii błękitnego oceanu Kim i Mauborgne przedstawili nową perspektywę znajdywania rynków zbytu, dużo mniej uwagi poświęcając konkretnym narzędziom wpłynięcia na błękitne wody. Prezentowana książka została pomyślana jako uzupełnienie tych braków. Co ważne, pracując nad praktycznymi aspektami głoszonej filozofii biznesowej, autorzy sięgnęli po autentyczne przypadki prób tworzenia błękitnych oceanów. Opierając się na ich analizie, prezentują proces krok po kroku, a także szereg użytecznych instrumentów do pokonywania kolejnych szczebli.

więcej >

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, ze zgadzasz się na ich użycie Polityka prywatności